Thursday 29 April 2010

Sewing and other projects

I have decided to start sewing, since I've been longing to do so for quite a while now!
In my neighborhood, I managed to find sewing classes and in the meantime, I borrowed my mum's sewing machine , which hadn't seen the light for at least 5 years....

I thought I was going to join a granny's class (that I didn't really mind actually) but I found myself among a cheerful bunch of thirty-somethings, chatting away while working on their wedding dress, wedding outfits, cardigans, and other WOW projects.

I have only just started, so I know it's gonna take me a while before making some "real" stuff, but I'm sooooo motivated!!

Some day I'll make dresses as cute as these ones!! I love them so much! Guess which one is my favourite!!

Gatsby and Me
Vixen vintage



Vintage Portalen

J'ai décidé de me mettre à la couture, depuis le temps que j'en avais envie! J'ai trouvé des cours à côté de chez moi, j'ai mis la machine à coudre de ma mère sous mon bras, et je m'en suis allée rejoindre un petit groupe sympa de jeunes femmes, et non de petites mamies, comme je me l'étais imaginé!

Je sais qu'il me faudra du temps avant de réaliser de "vraies" choses mais j'y arriverai!! et je ferai d'aussi jolies robes que celles de ces demoiselles.... ma préférée c'est.....à votre avis???

PS: "Vite petit facteur" -comme quand j'avais 12 ans- J'en peux plus d'attendre mon chargeur de batterie d'appareil photo afin de vous montrer pleiiiiiin de jolies choses!!

1 comment:

  1. j'ai trouvé : la "MEOWWWWW dress" trop facile! ;)
    on pourra faire de la couture ensemble ouais! j'ai trop de trucs à faire aussi!
    regardes les trop jolis tissus qu'on peut trouver sur etsy ça donne pleins d'idées!

    ReplyDelete